Laskupiste on päivitetty uuteen 13.1.2 versioon, joka sisältää enimmäkseen bugikorjauksia ja pieniä muita parannuksia, joista alla lisää.

Uudet ominaisuudet

  • Laskulle lisätty uusi lisäkenttä: Lähetenumero
    • Ko. kenttä lisätään verkkolaskulle DeliveryNoteIdentifier -kenttään. Mm. SOK:n ohjeistuksen mukaisesti lähetenumeron pitäisi olla mukana heille lähetettävillä verkkolaskuilla
    • Koska Laskupisteessä lähetteellä ei ole omaa numeroa, vaan sillä näytetään joko tarjouksen tai laskun numero, tätä numeroa käytetään myös lähetenumerona
    • Jos lasku on luotu tarjouksesta, tällöin lähetenumeroksi asetetaan tarjouksen numero – muuten laskun numero
      • Lähetenumeroa on mahdollista muokata laskun lisäys/muokkaus -ikkunassa
    • Tarjouksen / laskun numeroa ei oletuksena aseteta automaattisesti lähetenumeroksi, vaan sen voi lisätä käsin
      • Ominaisuuden aktivointi onnistuu kohdasta ”Yleiset” – ”Asetukset” – ”Laskut” – ”Lisää lähetenumero laskulle”, jonka jälkeen lähetenumero lisätään jatkossa uusille laskuille automaattisesti

Muutokset

  • Aiemmin, jos oli käytössä kaksivaiheinen tunnistautuminen (2FA) ja avasi toisen välilehden, vaati avattu välilehti uuden toisen vaiheen tunnistautumisen. Jatkossa yksi tunnistautuminen riittää useilla välilehdillä.

Bugikorjaukset

  • Tietyssä harvinaisessa tapauksessa verkkolaskuna saapuneen ostolaskun negatiivinen laskurivi saatettiin tulkita väärin, jolloin verkkolaskun summatiedot eivät täsmänneet laskuriveiltä laskettavien kanssa. Tällöin ostolaskulla oli Muokkaa-nappi toiminnassa, jonka avulla korjauksen olisi pitänyt voida tehdä käsin, mutta väärän tulkinnan takia sen painaminen aiheutti virheen.
  • Mobiiliselaimella laskujen, tarjousten yms. viestikentät otsikkoineen eivät näkyneet kokonaisuudessaan muokkaus-ikkunassa
  • Jos syötti erittäin pitkän arvon laskun otsikko -kenttään, annettiin tästä yleinen virhe. Jatkossa kerrotaan missä kentässä virhe tapahtui ja tarkka kuvaus virheestä.
  • Ostolaskun tunnistus aiheutti tietyissä erityistapauksissa virheen, jonka takia jo tunnistettuja tietoja ei voitu näyttää
  • Jos lisäsi tositteen selainkäyttöliittymän kautta, ei tullut ”Tositetta analysoidaan” -tekstiä ja tällöin saattoi muokata jotain kenttää, johon asetettiin arvo sitten, kun tosite oli saatu analysoitua
  • Ostolaskujen tulostusongelmien korjauksia
    • Jos ostolaskuna saapunut PDF sisälsi tietynlaisen CMYK-kuvan, ei ostolaskun tulostus onnistunut. Ko. ongelma tapahtui erityisesti IKH:n lähettämien ostolaskujen yhteydessä. Kiitokset Tommelle avusta ongelman selvityksessä!
    • Ostolaskun kuvauskentässä ollut & -merkki esti ostolaskun tulostuksen