[Käyttökatkolle varaamamme aika 21.9. klo 14 – 22.9. klo 16]
[22.9. klo 14:20] Palvelu saatiin siirrettyä uuteen ympäristöön lauantai-illan aikana, mutta pienistä korjauksista johtuen, emme ole vielä virallisesti päättäneet käyttökatkoa. Palvelu on ollut käytettävissä eilisillasta, mutta joissain toiminnoissa on ollut vielä ongelmia. Olemme korjanneet niitä päivän mittaan ja vielä on pientä hienosäätöä, jonka uskomme saavamme kuntoon klo 16 mennessä.
[22.9. klo 15.30] Asensimme tällä erää viimeiset päivitykset palveluun ja käyttökatko on nyt päättynyt. Alla on listattuna asioita, jotka eivät tulleet kuntoon järjestelmäpäivityksen aikana sekä toinen lista mahdollisista ongelmista ja niiden ratkaisusta.
Tiedettyjä ongelmia
- Mobiilisovelluksessa ei toimi tositteiden listaus. Sillä voi luoda tositteen, mutta se ei tule näkyviin listaukseen, jolloin sitä ei voi päivittää mobiilisovelluksen kautta.
- Tämä vaatii uuden version mobiilisovelluksesta, joten korjaus menee aikaisintaan tulevan viikon loppuun
- Selaimen Takaisin/Back -nappi ei toimi kunnolla käyttöliittymäarkkitehtuurin muutoksen takia
- Nappi toimii normaalisti Työnhallinta-osion alla, mutta muualla se toimii vain kertaalleen
Mahdollisia väliaikaisia ongelmia
- Jos kirjautuminen ei toimi tai saat kirjautumisen jälkeen kummia virheilmoituksia, on selaimesi muistissa vielä vanhoja tietoja. Tyhjennä tällöin selaimesi välimuisti näiden ohjeiden mukaisesti https://www.laskupiste.fi/blog/selaimen-valimuistin-tyhjennys/
- Jos sähköpostin lähetys ei toimi, niin tällöin teillä on luultavasti vaihdettu sähköpostien lähettäjän osoite. Palvelun etusivulla pitäisi tässä tapauksessa olla näkyvissä viesti-ikkuna, jonka kautta pääsette vahvistamaan ko. sähköpostiosoitteen uudelleen.
Taataksemme palvelumme jatkuvan kehityksen (sis. tulevat kirjanpitotoiminnot) myös jatkossa, siirrämme sen uuteen sovellusympäristöön. Samalla kaikki vanhan järjestelmän tiedot, kuten tietokanta ja yksittäiset tiedostot, tuodaan uuteen ympäristöön. Palvelun osoite pysyy samana kuin ennenkin.
Normaalit versiopäivitykset olemme toteuttaneet jo pitkään täysin katkottomina asennuksina, mutta nyt tuleva järjestelmäpäivitys vaatii pidemmän käyttökatkon. Olemme varanneet sille runsaasti aikaa, mutta toiveenamme on saada se suoritettua lauantai-illan aikana, jolloin palvelussamme on normaalistikin vähiten käyttäjiä.
Toivomme, että ette yritä käyttää palveluamme käyttökatkon aikana. Ilmoitamme käyttökatkon päättymisestä tällä sivulla.
Käyttökatkon aikana mitkään palvelumme (pl. nettisivut) eivät ole toiminnassa. Eli myöskään mobiilisovellus eikä API-rajapinta ole tällöin käytössä.
Pahoittelut käyttökatkon mahdollisesti aiheuttamista ongelmista. Toivomme, että kerkeättä luomaan laskut tms. ennen katkoa tai sitten sen jälkeen.