Laskupiste

Laskutusohjelman versio 5.3.1

Laskupiste-laskutusohjelma on päivitetty uuteen 5.3.1 versioon. Versiossa on keskitytty kahteen Apix-integraation yhteydessä ilmaantuneeseen ongelmaan.

Bugikorjaukset

  • Verkkolaskuihin ei lisätty Finvoice-standardin mukaista VatSpecificationDetails -tietuetta. Ko. tietue ei ole standardin mukaan pakollinen, mutta sen pois jäänti aiheuttaa ongelmia joillakin vastaanottajilla.
  • Jos Apixin suositus lähetystavalle oli Kirje, johtuen siitä että annettu Y-tunnus oli liitetty useaan organisaatioon, ei palvelu antanut lähettää laskua verkkolaskuna, vaikka asiakkaalle oli määritetty verkkolaskuosoite. Jatkossa palvelu jatkaa tästä tilanteesta eteenpäin ja jos yksikin Y-tunnukselle määritetty verkkolaskuosoite täsmää asiakkaalle määritetyn kanssa, voi verkkolaskun lähettää. Ko. tarkistuksessa ei oteta kantaa välittäjätunnukseen, jota Apix käyttää ainoastaan poikkeustapauksissa.

Muutokset

  • Jos asiakkaalle oli määrittänyt Apixista löytyvän verkkolaskuosoitteen, mutta välittäjätunnuksessa oli virhe, ei verkkolaskua voinut lähettää ennen kuin välittäjätunnuksen korjasi tai poisti sen kokonaan. Jatkossa viallinen välittäjätunnus ei estä verkkolaskun lähetystä, sillä Apix käyttää sitä ainoastaan poikkeustapauksissa.

Muuta

Yleisimmissä tapauksissa Apixille riittää pelkkä Y-tunnus, jonka perusteella se pystyy lähettämään verkkolaskun asiakkaalle. Jos samaan Y-tunnukseen liittyy useita organisaatioita ja jos asiakkaalle määritetty nimi ei täsmää täysin Tieken hakemistossa olevan kanssa, niin tällöin asiakkaalle pitää määrittää verkkolaskuosoite. Myös jos asiakkaalla on useita verkkolaskuosoitteita ja halutaan olla varmoja, että lasku päätyy tiettyyn osoitteeseen, pitää verkkolaskuosoite ja mahdollisesti myös välittäjätunnus määrittää asiakkaalle, ennen verkkolaskun lähetystä.

Jos verkkolaskuosoitetta ei löydy Apixin palvelusta, ei ko. osoitteeseen ole mahdollista lähettää verkkolaskua. Ensimmäiseksi kannattaa selvittää, löytyykö yritykselle verkkolaskuosoitetta Tieken hakemistosta. Jos osoite löytyy ja se täsmää, niin tällöin sen pitäisi löytyä myös Apixilta. Jos ei löydy, ja olette varmistanut asiakkaaltanne, että osoitetiedot ovat oikeat, olkaa yhteydessä suoraan Apixin asiakastukeen servicedesk@apix.fi ja pyytäkää heitä lisäämään tarvittavat tiedot järjestelmäänsä. Jotta lisäys onnistuu, tarvitsee viestissä olla asiakkaan nimi ja Y-tunnus, verkkolaskun vastaanotto-osoite sekä verkkolaskun välittäjätunnus.


Markus Kettunen / Laskupiste / 1. helmikuuta 2018

|

Yritys

Täysin suomalainen asiantuntijaorganisaatio Laskupiste-laskutusohjelman takana

Laskupiste Oy
Paperitehtaankatu 18
37100 Nokia
etunimi.sukunimi@laskupiste.fi

Yli 15 vuoden kokemus selainkäyttöisistä tietojärjestelmistä sekä useiden vuosien kokemus pilvipalveluista takaavat osaavan kumppanin ja hyvän palvelun.

Lähetä sähköpostia

tai seuraa meitä sosiaalisessa mediassa

© 2018 Laskupiste Oy