Laskupiste

Hinnoittelumuutokseen liittyviä kysymyksiä

Muutimme Laskupisteen kuukausimaksujen hinnoittelua 1.10.2018 alkaen, josta löydätte lisätietoja tästä linkistä. Tässä blogipostauksessa käymme läpi hinnoittelumuutoksen saamaa palautetta sekä kahta esiin noussutta kysymystä, joilla aloitamme.

Miksi minun pitää maksaa kaksi maksua ennen kuin voin luoda laskuja?

Yleisimpänä ihmettelyn aiheena oli, miksi joudun maksamaan kaksi maksua, jotta voin luoda laskuja. Syynähän tähän oli hinnoittelumuutos, jossa siirryimme jälkikäteen maksettavasta kuukausimaksusta etukäteen maksettavaan käyttöoikeuteen. Tällöin ensimmäinen maksu oli edellisen maksullisen kuukauden kuukausimaksu jälkikäteen maksettuna. Toisella maksulla maksettiin sitten käyttöoikeus etukäteen halutulle tasolle ja halutulle ajan jaksolle.

Uudet etukäteen maksettavat käyttöoikeudet ovat Basic-, Standard- ja Pro-taso. Basic-tasolla etukäteen maksetaan 20 euron arvoinen käyttöoikeusmaksu, joka mahdollistaa aiempaa edullisemmat kuukausimaksut käyttäjillemme, jotka luovat vain muutamia laskuja kuukaudessa, mutta tästä lisää seuraavassa kysymyksessä. Standard- ja Pro-tasoilla ostetaan käyttöoikeutta etukäteen 3, 6 tai 12 kuukauden jaksoissa. Mitä pidemmän jakson ostaa kerralla, sitä edullisemmaksi kuukausimaksu muodostuu.

Pitääkö vanhan asiakkaan maksaa Basic-tason aloitusmaksu?

Jotta pystyimme laskemaan vähän laskuttavien kuukausimaksuja jopa yli puolella, joudumme perimään Basic-tason aloitusmaksun myös vanhoilta asiakkailtamme. Ko. aloitusmaksu voi maksaa itsensä takaisin jo alle vuodessa riippuen luotujen laskujen määrästä. Se ei vanhene, vaan on voimassa niin kauan kuin käyttäjä pysyy Basic-tasolla.

Hinnoittelumuutoksen vastaanotto

Hinnoittelumuutos on yleisesti ottaen otettu hyvin vastaan. Syynä tähän lienee se, että muutokseen johtaneet pyynnöt ovat tulleet teiltä käyttäjiltämme, jotka olette halunneet sitoutua palveluumme kerralla kuukautta pidemmäksi ajaksi. Tällöin kuukausimaksua ei tarvitse olla maksamassa joka kuukausi vaan sen voi maksaa vaikka vain kerran vuodessa.

Jonkin verran saimme kyselyitä hinnoittelumuutoksesta, jotka liittyivät pääsääntöisesti yllä oleviin kysymyksiin. Nämä ratkesivat hyvällä prosentilla, kun kerroimme asiasta tarkemmin ja kerroimme syistä muutoksen takana. Negatiivisia palautteita saimme onneksi vain muutamia ja ne liittyivät joko väärinymmärrykseen tai tilanteeseen, jossa uusi hinnoittelu nosti hintoja, esim. yhdistyksillä, jotka laskuttavat paljon muutaman kerran vuodessa.

Käyttäjiämme, jotka pitivät hintojamme kovina, varten loimme laskutusohjelmien vertailun, josta selviää että palvelumme on edelleen edullinen kilpailijoihinsa nähden ja kun otetaan vertailuun mukaan palvelun tarjoamat ominaisuudet emme usko, että parempaa hinta-laatusuhdetta löytyy muualta.


Markus Kettunen / Laskupiste / 4. marraskuuta 2018

|

Yritys

Täysin suomalainen asiantuntijaorganisaatio Laskupiste-laskutusohjelman takana

Laskupiste Oy
Paperitehtaankatu 18
37100 Nokia
etunimi.sukunimi@laskupiste.fi

Yli 15 vuoden kokemus selainkäyttöisistä tietojärjestelmistä sekä useiden vuosien kokemus pilvipalveluista takaavat osaavan kumppanin ja hyvän palvelun.

Lähetä sähköpostia
(info@laskupiste.fi)

tai seuraa meitä sosiaalisessa mediassa

© 2019 Laskupiste Oy